Artikel Terkini

Wednesday, June 3, 2015

Antologi Cerpen Dan Mini Novel - Melodi Cinta Edisi 1

♥ Assalamualaikum ♥

Antologi Cerpen Dan Mini Novel - Melodi Cinta Edisi 1


Terdapat berapa cerpen dalam buku Melodi Cinta Edisi 1. Antaranya...

Ayuni Safira – Zaraa Sofea (Adaptasi Ke Drama)
“Maafkan saya, Ayuni... Kalaulah awak tahu perkara sebenar, mesti awak akan benci saya sampai mati. Maafkan saya… saya tak ada pilihan…” 
Love Is Totally Blind – Nuraqilah Syuhaida
“Nasib baik muka mung ni handsome, kalau dok, jangankan jadi pelakong, nok jadi model supermarket Jusco pung orang tak moh.”
“Rupa takkan kekal… Yang kekal hanyalah agama dan personaliti diri. Dan cinta itu buta…”
Isteriku Bukan Tukang Masak – ArmisyaSyamira (Adaptasi Ke Telefilem) 
“Saya bersyukur sangat selama ni saya tak mintak awak tolong saya masak. Fasal ayam rentung hari tu, saya rasa tu last saya izinkan awak pegang kuali.
“Orait, suamiku malas masak!”
Isteri Solihin– Adah Hamidah 
Ada sesuatu yang aku rasa. Pedih ulu hati. Ya, hanya Gaviscon mampu meredakan pedih hulu hati. Aku pernah tengok iklannya dalam televisyen. Harap benar macam apa yang diuar-uarkan. 
Bila Tiba – Qistina Alya
“Bila tiba masanya, Allah akan rawat luka dalam hati Hanis perlahan-perlahan. Bila tiba masanya, Allah akan kirimkan jodoh pilihan Dia untuk Hanis. Dan bila tiba masanya, dua hati akan jadi satu dengan izin-Nya.” 
Ada Dia Di Sisiku – Tinta Biru
“Abang dah banyak berkorban untuk Nia. Kalau abang dah tak sanggup jaga Nia, abang hantarlah Nia balik ke rumah orang tua Nia. Nia sanggup, bang. Lagipun selama ni hanya abang yang jaga Nia. Nia tak jaga abang pun. Kalau abang nak cari pengganti Nia pun, Nia rela, bang.”
Aku Suka Hang La! – Umi Kalsom
Gila!!! Hendak saja aku jerit cakap ‘perempuan gila’ dekat minah sewel ni. Tapi sabarkan saja hati. Sudahlah di tengah-tengah kedai Pak Mail ini juga yang hendak dijadikan destinasi lafazkan kalimah cintamu. Hancus betul.
Mahar Cinta Untuk Faiqah – E-Man Sufi 
Lama dia menatap wajah ayu Faiqah. Allah saja yang tahu betapa dia mahukan gadis ini menjadi isterinya. Sudah sedaya upaya dia mengumpul duit tetapi masih juga belum cukup. Hantaran 50 ribu yang diminta Tuan Razlan memang tak masuk akal. Dia bukan hartawan mahupun jutawan. Dia hanya seorang tukang masak.
Awek Spanar – Rehan Makhtar
“Dengan saya hari-harilah awak makan sup spanar, Amir…”
“Oh, tak apa. Sebab saya pandai masak…”
Kerana Dia Untukku – Myra Ameer
“Bunga!”
Shaqir dijeling. Tajam. Kalau bunga itu merujuk kepada bunga ros tak apalah juga tetapi bunga yang dimaksudkan oleh lelaki itu ialah bunga tahi ayam. Apa kelas!

No comments:

Post a Comment