Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Monday, May 11, 2015

Ya..Memang Wujud Masjid Bersebelahan Gereja Di Lutong, Miri Sarawak

♥ Assalamualaikum ♥

Ya..Memang Wujud Masjid Bersebelahan Gereja Di Lutong, Miri Sarawak

Inilah realitinya keajaiban negeri sarawak. Biarpun berlainan agama dan bangsa. Tapi lokasi yang bersebelahan memang tak mengganggu untuk menjalankan ibadat masing-masing. 

Sumber : SINI


13 comments:

  1. Kat Perak pun ada... masjid bertentangan pulak dengan kuil hindu... cuma yang selalu jadi isu, waktu maghrib... depa ting tong ting tong panggil tuhan depa, time tu masuk waktu solat. Confirm la yang dipanggil tu cabut lari...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Cik akak pun tak tahu juga kak...tapi memang dah jadi viral pula dah

      Delete
  3. ooo baru tau, thanks cik akak for info...

    ReplyDelete
  4. terima kasih cik akak atas perkongsian :-)

    ReplyDelete
  5. asalkan tak menggangu ibadah kita dh la..lama x lawat kak chik...nnt lawat la kita blik na www.kucinghitam.net

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama sibuk..tak sempat nak bw..kiki..insyaAllah...
      Betul tu...jangan menggangu udah kan..

      Delete
  6. kat tempat saya( dirahsia) ada orang bukan Islam dan Islam duduk serumah ..perkara biasa..janji ada semangat saling menghornati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat sini pun ada....sebab mereka dah faham mana haram dan mana yang halal.

      Delete
  7. ok je kan asalkan ianya tak menganggu.

    ReplyDelete
  8. kalau hari Jumaat, gereja akan buka gate untuk bagi laluan muslimin tumpang parkingkan kereta kat kawasan gereja
    kalau hari Ahad pula, masjid akan buka gate untuk bagi laluan penganut kristian tumpang parkingkan kereta kat kawasan masjid.
    We Sarawakian practise our belief

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN