Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Friday, May 1, 2015

Penjawat Awam Dapat Cuti Tanpa Rekod Je Sempena Hari Pekerja

♥ Assalamualaikum ♥

Penjawat Awam Dapat Cuti Tanpa Rekod Je Sempena Hari Pekerja

Bisik-bisik soal hari pekerja ni...cik akak dah malas nak komen apa-apa. Sebab memang cik akak tak berpuas hati dengan pembaikan berkaitan dengan cuti tanpa rekod. Sebut memang mudah..tapi selama 10 tahun bergelar penjawat awam. Tak pernah sekali pun cik akak mohon cuti tanpa rekod ni. Mohon pun belum tentu diluluskan....

Dari menunggu tidak diluluskan...kena juga berkorban guna cuti rehat tahunan. Yang hanya 20 hari bagi penjawat awam yang berkhidmat kurang dari 10 tahun. 

Bagi yang berkhidmat lebih 10 tahun dapat 25 hari. Nampak tak...bukan senang nak jadi penjawat awam nie....cuti yang diperuntukan lebih lebih sikit. Apabila kehabisan cuti....apa pula ceritanya....

Yang cuti tanpa rekod tu juga yang di baik pulih...tu yang malas.....60 tahun berkhidmat sebagai penjawat awam....belum tentu kita nak mohon kan...cik akak tak ambil kisah pun soal cuti tanpa rekod nie...agak-agak lah.....

Korang yang nak kutuk penjawat awam...ikut je sedap mulut korang kan...penjawat awam nie pun kuli juga...makan gaji juga macam korang swasta juga....lebih naik sikit gaji penjawat awam...korang dah mula melinting...haha...

Nampak sangat  tidak bertamadun...haha....jelik akal kot. Bila Penjawat awam nie memberontak.....kerajaaan pun bagi surat tindakan tatatertib...nah penjawat awam pun manusia biasa juga...so jangan tunding jari sangat k....kita main sama-sama....makan gaji halal sama-sama...


Imej google

2 comments:

  1. 1 mei...hari ni cuti ! hehehe..syira singgah jenjalan sini :D

    ReplyDelete
  2. Sbr je la kan Kak, slmt brcuti2 kak

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN