Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Friday, May 29, 2015

Jakim Sahkan Restoran Makanan Jepun Sushi King Tidak Pernah Memohon Sijil Halal

♥ Assalamualaikum ♥

Jakim Sahkan Restoran Makanan Jepun Sushi King Tidak Pernah Memohon Sijil Halal

Isu halal haram ni wajib umat islam titikberatkan. Jangan makan ikut sedap perut je. Berhati-hati dengan status halal. Dunia terlampau maju, jadi manusia pelbagai ragam dan tindak tanduknya. Sanggup memanipulasi untuk memajukan sesuatu perniagaan. 

Sushi memang bukan makanan pilihan cik akak. Sebab cik akak memang tak reti makan. Makanan pelik tapi sedap yang popular di negara jepun. Cik akak bab makanan amat memilih...lebih lagi kalau berhubung kait dengan makanan mentah...tekak loya semacam bila tengok sushi nie...tak kisah apa orang nak kata...sedap ke.....memang cik akak tak kan jamah pun....hihi...

Terkini isu restoran makanan jepun sushi king disahkan tak pernah mohon status sijil halal....apa sudah jadi....kat sibu, sarawak ni cuma ada satu je restoran sushi king....sekali pun cik akak tak pernah singgah.....dah tak reti nak makan makanan jepun..semestinya cik akak hanya lalu lalang je jawabnya...

Lepas ni...bagi peminat makanan jepun.....janganlah main telan je makan..kalau dah Pihak JAKIM sahkan restoran tu tidak pernah mohon status sijil halal....baik tak payah makan...

Baru-baru ini, Pihak JAKIM tarik balik status halal secret recipe...langsung cik akak tak makan dah...


SHAH ALAM - Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) melalui interaksi di laman Facebook dengan pengguna mengesahkan bahawa Sushi King, Sakae Sushi dan stik bersalut coklat jenama Pepero tidak memiliki sijil halal.
 
Menurut Jakim, syarikat Sushi King tidak pernah membuat permohonan sijil halal setakat ini.

Sumber : SINI

2 comments:

  1. Pulak , syukur ain tak makan sushi

    ReplyDelete
  2. Walhal kalau restoran bukan Islam ni, dah ada sijil halal pun masih lagi diragui kesahihan halal makanannya..

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN