Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Tuesday, April 7, 2015

Asam Payak Dengan Belacan Gumpal

♥ Assalamualaikum ♥

Asam Payak spesis tumbuhan hutan. Tumbuh meliar dan kemungkinan hanya di dapati di sabah dan sarawak je kot. Sebut je asam payak maybe ada yang mengenali..sekali tayang gambar...ohhh 

Asam payak memang sangat popular di kalangan masyarakat melanau. Sebut je..memang semua tahu makan...walaupun masam tapi sedap kalau cincah sambal belacan...adeh jangan telan air liur ye.kiki...
Imej google...cik akak malas nak snap2..hihi

Asam Payak Dengan Belacan Gumpal

Tertiba je tekak cik akak ni nak makan asam payak dengan belacan gumpal...Adeh....tertiba macam mengidam pula cik akak makan...huhu..Jarang cik akak nak makan benda masam macam nie. Tekak ni je buat hal..haha....habis satu mangkuk cik akak makan....biar betul....Asam payak....masam tu...mak aiii...serius masam...tapi malam ni..adeh boleh tahan juga tekak cik akak nie...siptom demam melanda kot.

5 comments:

  1. pertama kali dengar nama asam payak ni, tapi dari gaya cerita memang dah rasa meleleh air liur ni hehehee

    ReplyDelete
  2. ana panggil buah kelubi sedap ni buat jeruk..aduhh

    ReplyDelete
  3. memang masam.. hehe.. slalu makan masa study kat swak dulu.. tapi masam2 pun sedap..

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN