Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Wednesday, March 18, 2015

Menu Tengah Hari : Sayur Kobis Masak Kari | Udang Rebus

♥ Assalamualaikum ♥

Menu Tengah Hari : Sayur Kobis Masak Kari | Udang Rebus


Jahat kan cik akak..rajin betul tayang makanan hari ini...haha..Tak jahat sebenarnya. Memang sengaja nak kongsi apa yang cik akak masak waktu cuti sekolah ni. Sempat masak lagi ni...sebab cik akak rehat je kat rumah....rutin harian.....mesti dengan masak memasak....reti tak reti masak....alamat sedap tak sedap tolak tepi dulu...janji perut diisi je..haha...

Menu Simple dan mudah je


Tak sampai 5 minit siap..haha...mudah kan...cik akak suka masak yang mudah sebegini....senang sikit...makan sorang je kat rumah masak berat-berat siapa pula nak makan kan..hihi..adik cik akak kerja...petang nanti baru ada...

Menu simple ni...goreng bawang dah siap..simple kan...

Selamat menjamu selera.....udang rebus tu..cik akak rebus letak garam sikit...lepas tu tambah minya sikit pada air rebusan...jadi udang dia nampak menarik dan sedap..haha...taktik nak buat masakan menarik...kena minyakkan dulu....tapi jangan terlampau banyak minyak..kang tinggi pula kolesterolnya nanti..hahaha...


2 comments:

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN