Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Friday, March 27, 2015

Lumek Salai Orang Sarawak

♥ Assalamualaikum ♥


Lumek Salai Orang Sarawak

Inilah menu malam cik akak semalam. Semalam tak sempat cik akak nak post naik entri ni. Macam malas je badan. Di tambah lagi dengan penyakit sakit perut yang melampau serta cirit yang berterusan...huhu..memang payah nak masak menu berat.

Lumek salai memang makanan bermusim. Bila musimnya baru nak merasa. Kalau yang musim nie memang rasa ikannya agak sedap. Berbanding lumek salai yang dah lama di pasaran..

Lumek salai bermusim macam sesar unjur juga....sesar tu udang kering lah...hihi...kalau lumek salai ada...pastiagak nya sesar unjur pun ada....sekarang harganya memang mahal...

Sekilo lumek salai RM35.00


7 comments:

  1. Lumek? sejenis ikan?banyak betul yang akak x tau ttg makanan org Sarawak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye kak....banyak ikan kat sini kak..ada orang panggil ikan alien sebab ikan nie tak comel..hihi..tapi rasa dia aummmm sedap

      Delete
  2. fuhhh lumek lagiii...nak g sarawaklah...cik akak sila belanja saya pleaseeee

    ReplyDelete
  3. Mcm pernh nmpk jual kat cne tpi x pernh rasa lgi

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN