Artikel Terkini

Thursday, February 5, 2015

Terung Asam @ Terung Iban Masak Tumis Goreng Belacan

♥ Assalamualaikum ♥


Terung Asam @ Terung Iban Masak Tumis Goreng Belacan. Cik akak tak pasti sama ada terung asam @ terung iban nie ada di  wujud semenanjung Malaysia. Kalau di sarawak memang kaya dengan terung asam @ terung iban. Selain itu, terung asam @ terung iban dipanggil terung dayak oleh komuniti masyarakat melayu sarawak dan kaum melanau. Harga sekila paling murah rm5.00. Kalau sekilo cuma dapat 3 atau 4 biji sahaja. 

Nak merasa keenakkan terung asam@terung iban boleh singgah sarawak.

Menu malam cik akak ialah terung asam@terung iban masak tumis goreng belacan. Resepinya mudah dan simple sahaja...


Siap dah...sedap sangat..sampai makan berapa kali..hihi

8 comments:

  1. macam sedap jer ;)

    Jemput join Segmen Bloglist CN : http://www.cekgunorazimah.com/2015/01/segmen-bloglist-mac-april-2015-by-cn.html

    ReplyDelete
  2. oh tak pernah tengok lagi terung asam. yang kenal terung bulat dengan terung pipit ja. hummm

    ReplyDelete
  3. sedapnyer. kalau di tumis pedas....

    ReplyDelete
  4. Salam singgah pagi cik akak....wahh...tengok pun dah tau sedap ni cik akak...tapi Diana tak pena makan pun....hihi

    ReplyDelete
  5. X pernh nmpkla kat cne,klau msk belacan fuhh memg sdp

    ReplyDelete
  6. X pernh nmpkla kat cne,klau msk belacan fuhh memg sdp

    ReplyDelete