Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Monday, February 23, 2015

Hanya Dengan Arahan Sahaja...Selesai Juga Akhirnya

♥ Assalamualaikum ♥

Hanya Dengan Arahan Sahaja...Selesai Juga Akhirnya. Keluhan pagi isnin...inilah cara kita mencari rezeki yang halal dengan berkat usaha kita sendiri..Hanya berbekalkan satu arahan yang didraf di atas kertas asal...dan akhirnya selesai juga..

Ingat senang ke nak kerja sebagai penjawat awam nie...kena usaha lebih nak buatkan sesuatu di luar jangkaan kita...

Mungkin kita bukan pakar tapi kita boleh berusaha untuk berdiri di kaki sendiri....dengan keazaman yang kuat..akhirnya...dapat juga cik akak selesaikan satu tugasan utama selepas cuti chinese new year...

Sekarang nie....ketua jabatan di sekolah cik akak cuma bagi arahan yang didraf atas surat asal...kita sendiri usahakan untuk dapatkan apa yang dia ingin...

Wow mungkin ini cara baru untuk kami sebagai penjawat awam di sekolah..hahaha...kalau sebelum ini memang dikepilkan draf untuk keterangan yang di pernyatakan.....tapi sekarang..tahun 2015...anak manja bertukar kepada anak yang boleh berdikari..hahaha..

Ingat penjawat awam nie boleh goyang kaki sambil layan blog ke..hahaha...oh tidak lagi sekarang..masih banyak perlu di selesaikan dalam tempoh yang singkat...

Memo untuk ibu bapa dan penjaga berkaitan dengan Pendaftaran Kemasukan Ke Tahun 1 Sesi Persekolahan Tahun 2016 Dan 2017. 

Bagi ibu bapa dan penjaga yang ingin memohon kemasukan ke tahun satu tersebut bolehlah mohon berkuatkuasa pada 01 Mac 2015 hingga 31 Mac 2015.

Sekarang nie permohonan tak guna borang dah.....cuma Online je....

Nak mohon sila ke link ini......apdm.moe.gov.my

Ibu bapa dan penjaga...jangan lupa mohon ok..


Hasil kerja sendiri...walaupun sebenarnya nampak mudah..tapi..ia perlukan kesabaran kita sendiri....usaha kita sendiri...sebab kami bukan penjawat awam yang manja seperti yang sering diperkatakan oleh individu di luar sana....

Sekian.....harap maklum..hahaha

13 comments:

  1. hebat! bukan mudah tapi berbaloi dengan usaha,, :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah...gigih nak habiskan menaip..hahaha...senyum pun tak sempat

      Delete
  2. Replies
    1. Hahaha....gigih cik nor....nak buat macam mana....kena juga ikhtihar nak habiskan

      Delete
  3. errrr mmg penjawat awam mmg manja ker?hehehe tp bkn semua la hehehe ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manja..hahaha.,itu dulu tapi sekarang tak lagi..kah..kah..kah

      Delete
  4. kadang rasa tak best bila org lain yang buat onar, semua penjawat awam terpalit...huuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak buat macam mana...realitinya perpatah....kerana nila setitik habis rosak susu sebelanga...macam ke perpatah tu..hihi..tak pe Allah maha mengetahui keikhlasan kita berkerja

      Delete
  5. Rasanya tak ada penjawat awam yang manja tu kan cik akak, cuma pandangan orang luar yang tak tahu jew kaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah zumal...depa tak tengok dan rasa lagi sebagai seorang penjawat awam nie

      Delete
  6. Penjawat awam bnyk cabarannya.. susah klu nak dikatakan manja tu. Semoga segalanya berjalan lancar & berjaya buat cik akak.. aamiin.. :)

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN