Artikel Terkini

Sunday, January 25, 2015

Novel Dan Bila Aku Jatuh Cinta - kakinovel.com.my

♥ Assalamualaikum ♥

DAN BILA AKU JATUH CINTA

RM21.00
DAN BILA AKU JATUH CINTANo. ISBN:- 978-967-0448 -83-1
Jumlah muka surat:- 600
HARGA SEMENANJUNG: RM21, AHLI KN: RM17HARGA SABAH/SARAWAK: RM24, AHLI KN: RM20

Sinopsis:-

“Pada firasat dan pandangan hati saya la cikgu, cikgu asyik pandang saya aje kat kelas tadi. Sekarang ni cikgu tanya hal peribadi saya pulak. Cikgu minat kat saya ek? Macam ni la, cikgu. Saya bukan tak suka kat cikgu, tapi saya tak minat kat cikgu. Sorry...”

“Ehem! Kalau tu anggapan awak kat saya, memang awak silap besar la. Maaf. Saya pun tak ada perasaan kat awak. Walaupun sebesar kuman. Tolong jangan perasan, yeI’m not interested with you. You are my student. And you are definitely not my taste.

Siot kau, Arief! Aku pun tak hinginkan kau. Bukanhensem sangat pun! Tapi, hensem la jugak. Eee... kenapa la member aku boleh duk minat kat kau yang angkuh macam ni?
Syazana memang boleh buat dia jadi gila. Niat aku just nak bagi kau nasihat. Tapi, ni pulak yang terjadi. Tetapi, apa yang boleh membuatkan dia berdebar adalah senyuman Syazana. Walaupun senyuman mengejek, tetapi penuh berbisa! Fuh... boleh ‘cair’!

~Aiman Asyraf~

Aiman tergelak dengan sinis, “Senangnya bagi kau, dendam aku pada kau akan hilang bila....” Aiman menghentikan ayat, dia mendekati Syazana, mendekatkan tubuhnya dengan Syazana “Bila kau tinggalkan Arief sama macam kau tinggalkan abang aku”.

~Iyntan Syazana Athirah~

“Bila masa aku mengaku yang aku mencintai kau, kau ini memang bodoh, senang sangat jatuh cinta pada seseorang, patutlah Adriana tinggalkan kau sebab kau ini terlalu obses. Aku tidak pernah mencintai kau, kau cuma satu permainan untuk aku. By the way aku dan Aiman kami akan bertunang, so aku harap proses penceraian kita berjalan dengan lancar” Syazana berkata dengan bongkak.

~Arief Hakimi~

“Kau memang perempuan yang paling kejam yang pernah aku jumpa, jangan berharap untuk aku menceraikan kau sebab aku akan gantung kau tak bertali seumur hidup kau, kau tak mungkin dapat berkahwin dengan Aiman seumur hidup kau”

“Sekali aku jatuh cinta, selamanya dia akan tertanam di dasar hati. Tetapi, mampukah aku menggapai cinta ini untuk kau hayati?”

5 comments: