Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Tuesday, January 20, 2015

Bicara Cinta :Kenapa Susah Sangat Nak Melupakan Si Dia

♥ Assalamualaikum ♥


Kenapa Susah Sangat Nak Melupakan Si Dia. Ya itulah ayat yang pertama akan keluar dari mulut anda...Bila rasa diri tak disayangi..Bila diri telah dibuang jauh dari hati si dia.

Bercinta Memang Indah Bila Hati Saling Menyayangi Dan Menyintai. Tapi bila anda ditinggalkan rasanya terasa payah...semua indah jadi curam...

Realiti Cinta Penuh Dengan Onak Duri. Bila terkena diri sendiri menangis sendu permainan hati...Kita antara mampu kah tidak menangani hati yang sedih..Tanya hati...lihatlah sejauh mana kesabaran anda.

Bila Kita Putus Cinta memang payah untuk kita melupakan kenangan dengan si dia sekelip mata...Rasa senak jiwa setiap kali terkenang si dia.

Kenapa Susah Sangat Nak Melupakan Si Dia. 

1. Anda Terlalu Berharap Pada Hubungan Anda.
- percaya atau tidak setiap pasangan bercinta pastinya akan berharap si dia bakal menjadi pendamping anda. Tapi semua itu pasti jadi fantasi sahaja sekiranya jodoh anda bukan dengan si dia. Dalam perhubungan cinta kita jangan terlalu berharap sebab kita hanya mampu merancang Tuhan yang menentukannya..Biarpun anda bercinta bertahun-tahun dan sekiranya dia bukan jodoh anda pastinya tidak akan bersatu juga..Apa yang penting..belajar untuk tidak berharap pada yang belum pasti lagi..berdoalah selalu agar hubungan cinta anda berakhir dengaN Status HALAL.

2. Tidak Percaya Kepada Qada & Qadar
Setiap pertemuan pasti ada perpisahannya...walaupun adakalanya DATANG dengan cara berbeda...yang pastinya wujud perpisahan. Benar jikalau iman dalam diri tipis pasti anda tergolong dalam golongan ini. Selalu mengeluh dan menangis. Kenapa tak dapat terima dengan redha. BENAR.....memang payah..tapi andai hati kuat dan iman tinggi dalam diri.....insyaAllah pasti anda dapat menerima dengan hati tenang...insyaAllah..

3.Terlampau Menyintai
- bila dah timbul sayang dan cinta...perasan benci dan dendam memang sukar menghampiri. Jadi berhati-hati jika menyintai...jangan terlampau menyintai sebab cinta itu hanyalah pinjaman semata-mata. DAN pastinya akan kembali kepada Pemilik AsalNYA.

Apa yang penting..jaga dan pelihara hubungan anda dengan sebaik mungkin..

3 comments:

  1. kerana terlalu menyinta ... bila masa berlalu , walau masih terkenang , anggaplah ia moment terindah anugerah Allah kpd kita ... cinta yang asli hanya sekali dlm kehidupan ...

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN