Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Thursday, December 18, 2014

Rahsia Disebalik Masakan Daging Menyelerakan Dan Empuk..

♥ Assalamualaikum ♥



Rahsia Disebalik Masakan Daging Menyelerakan Dan Empuk...
Wah-wah sejak bila cik akak jadi chef nie..hihi..tak salah kan kalau sekali sekal cik akak korang masuk dapur..praktikal skill memasak..haha..maklumlah anak dara seorang nie memang liat sikit nak masuk dapur..kiki..pecah rahsia....

Bukan cik akak malas ok.tapi tak de mood nak memasak...sebab kalau tak de mood memasak mestilah tak sedap kan...

Sebenarnya..memasak nie seronok..tapi perlu masak dengan kasih sayang..baru rasanya sedap..kikiki..

Hari nie.....dara seorang nie rajin pula nak masuk dapur...sebab hari ini cik akak korang cuti rehat..hihi..dari tak de nak di buat .apa salahnya cik akak praktikal skill memasak cik akak..hihi...alhamdulillah...nampaknya masih boleh memasak...hoho..

Intro je.lebih cik akak korang nie...yang bestnya..cik akak kari daging tau...gambar kat atas tu..mestinya buat korang terliur kan...hahaha...sengaja betul kan..lepas nie mesti ada yang tanya resepi kan..haha...

Malam.nie...cik akak nak kongsi sikit rahsia memasak kari daging yang menyelerakan dan empuk..haha...bajet je lebih..tapi betul-betul sedap tau...

Rahsianya...senang je...

1. Bahan-bahan menumis mestilah ditumbuk dengan lesung nenek moyang kita dulu a.k.a lesung batu...bukan lesung pipit ok...

2. Daging hendaklah digaul sebati bersama kari dan dibiarkan berapa minit sebelum dimasak..haha...pastikan guna kari babas..hihi..

3. Masak daging dengan periuk yang ada penutupnya...pastikan ditutup sewaktu memasak....guna kuali tak boleh...nanti rasanya lain..hahahaha..

4. Pastikan anda masukkan santan @susu cair bila masakkan tengah mendidih....

5. Pastikan...anda masak guna api yang perlahan...

6. Akhir sekali...jangan lupa baca bismillah sebelum mula memasak...insyaAllah...hasil memang sedap...dan pastinya air liur anda meleleh-leleh..hihi..



Masaklah dengan kasih sayang..ianya satu cara paling mudah untuk menghasilkan masakan yang hebat dan sedap.

8 comments:

  1. ok dah tahu rahsianya boleh lah try :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Hahaha...tak sempat snap kak..haha..takut terbakar. Kiki

      Delete
  3. Wah cikkak thanks for the recipe wiwiwiiiii ala dapnya daging lembut hik

    ReplyDelete
  4. Paling penting bc bismillah and masak with love!!! Gituuuuu hihi

    ReplyDelete
  5. Cik akak delivery kat sini. boleh gak merasa...

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN