Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Wednesday, December 31, 2014

Power Gold "Kempen Emas 1 Gram, 1 Bulan, 1 keluarga" - Entri Promosi Power Gold Part 5

♥ Assalamualaikum ♥


















Ok semua..saya cerita sdikit misi powergold ye..

Pwg sbnrnya galkkn indvdu rkyt msia yg prpndapatan sdrhana utk strt simpan emas sbnyk 1g1bulan..sbb kita tahu hrga emas ni mahal jd tk sume mmpu beli gelang rntai rmas ataupun jongkong berkilo2..

Jd pwg kluarkn satu idea utk menolong rkyt msia utk memulakn simpanan emas brdsrkn nilai emas sdri yg hrga nya tggi dan kalos inflasi brbnding wang kertas.

Sbb tula dr yuran keahlianyg dikenakn kpda ahli..emas akn diberikn sbgai permulaan simpanan..misi pwg biar emas tu ahli pgang sdri..kita bukn jnjikn eta, bukn jnjikn wang rgit stiap bulan..HARAP AHLI2 FAHAM APE MISI UTAMA POWERGOLD YE.


Yg kedua adlh.,misi pwg adlh nk galakkn kita kaum bumiputera utk memulakan perniagaan emas..TANPA PEGANG STOK.TANPA KE POS OFIS..

Misinya..biarla kaum melayu terutamanya belajar mngendalikn perniagaan jualbeli emas dgn kdr yg rendah..kita tahu nk buka kedai emas tk mungkin dgn modal rm10k je ye..paling kurang pu rm50k..tu pun xthu cukup ke tak..

TAPI DALAM POWERGOLD..TADE PAKSAAN UTK BERNIAGA EMAS. Nak simpan saja pun boleh..ats niat msing2..mcm sy, sy cube cbr diri sy brniaga emas sbb sy tahu kt luar sana rmai tgah cri simpnan srndh 1g..jd kenapa kita tak amik pluang smudah ini.


Nilai Emas
DINAR ''EMAS'' VS SYILING "EMAS"

1.Nilai mengikut peredaran zaman
**DINAR EMAS
Nilai kekayaan yang disimpan akan sentiasa unggul dan bertambah
Nilainya akan kekal tanpa boleh dimusnahkan

**SYILING EMAS
Nilai kekayaan yang disimpan akan semakin berkurang

CONTOH:
RM 1 (tahun 1990) = DUIT POKET SEHARI ANAK KE SEKOLAH
Tambang bas :30sen + Mi goreng :50sen + air sirap :20sen

RM 1 (tahun 2000) = Duit poket sehari cuma dapat makan je 
Mi goreng : rm1 +tambang ? + air sirap ? = ??

RM 1 (tahun 2011) = Duit poket sehari cuma dapat minum je
air sirap : rm 1 + tambang ? + mi goreng ? = ???????? pikir - pikirlah dgn teliti

Tak mustahil satu hari nanti, duit poket anak sehari sehari mencecah rm50. Skrg pn RM5 xcukup kan?Nilai duit boleh berkurang mengikut peredaran waktu. RM 1 pada tahun1990 tidak sama nilainya dengan RM 1 pada tahun 2014

Ini amatlah bertentangan dengan nilai emas. Pada zaman Rasullullah SAW, seekor kambing boleh dibeli dengan harga 1 dinar dan pada waktu ini seekor kambing masih boleh dibeli dengan harga 1 dinar.Walaupun telah berlalu beratus - ratus tahun, nilai 1 dinar tetap unggul.

2.Nilai syiling 'emas' boleh dimusnahkan pada bila2 masa saje

anda igt lg syiling emas RM1??Diketahui umum, Bank Negara Malaysia telah mengumumkan bahawa, kini wang syiling ini tidak sah digunakan dalam urusniaga di Malaysia. Ini menunjukkan nilai nya boleh di musnahkan pada bila bila masa sahaja. Ini kerana setiap duit yang dikeluarkan tidak bersandarkan kepada sebarang nilai, maka ia boleh dimusnahkan pada bila - bila masa sahaja.

Ini amatlah bertentangan dengan nilai emas yang tidak boleh dimusnahkan. Walaupun dalam bentuk serbuk, ia tetap bernilai dan sentiasa di gilai oleh pencinta emas. Dalam hati sentiasa ada emas.





No comments:

Post a Comment

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN