Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Wednesday, December 31, 2014

Power Gold "Kempen Emas 1 Gram, 1 Bulan, 1 keluarga" - Entri Promosi Power Gold Part 4

♥ Assalamualaikum ♥
Emas utk anak2 - SIMPAN EMAS UTK TABUNG PENDIDIKAN ANAK2
{petikan dari Hargaemas}
Bila dah kahwin bermula lah kehidupan kita membina sebuah keluarga. Daripada berdua akan jadi bertiga, berempat dan bermacam-macam lagi. Apabila sudah mempunyai cahaya mata sudah tentu sebagai ibu bapa mahukan yang terbaik untuk anak-anaknya. Bagi ibu bapa yang prihatin akan menyediakan tabung pendidikan anak-anak tidak kira melalui SSPN, tabungan bulanan ASB dan lain-lain lagi. Bagi pendapatan isi rumah yang kecil boleh mendisiplinkan diri dengan membuat simpanan RM 2 sehari untuk anak-anak bermakna sebulan kita mampu menyimpan RM60. Dan setahun kira-kira RM720. Jika dihitung apabila anaknya sudah mencapai usia 18 tahun simpanan pendidikannya adalah berjumlah RM 12960.
Jika sebelum kahwin guna Dinar emas sebagai Mas Kahwin, lepas kahwin simpan emas untuk tabung pendidikan anak-anak pula. Maklumlah dah ada orang ketiga. Kalau SIMPANAN WANG KERTAS DITUKAR KE SIMPANAN EMAS JUMLAHNYA PASTI AKAN BERLIPAT GANDA. Untungnya simpan emas kerana ia KALIS INFLASI. Kalau simpan duit, nilai RM12960 untuk 18 tahun akan datang mungkin tak sebesar mana. Tapi bila simpan emas at least 1 Dinar emas, kuasa belinya pada 18 tahun akan datang tetap sama dengan kuasa beli 1 Dinar hari ni, bahkan mungkin lebih. Andaian kenaikan emas 20% setahun dan 18 tahun bersamaan 360%. Banyak tu.
Katakan masa anak tu lahir kita beli 1 Dinar harga RM700. Setiap kali tahun ulang tahun hari jadinya hadiahkan 1 Dinar bermakna 18 tahun dah jadi 18 keping 1 Dinar. Selepas 18 tahun kenaikan adalah 360% yakni harga 1 Dinar pada waktu itu adalah RM2520. Ini bermakna tabung pendidikan untuk anaknya dah bernilai RM 45360.00.
Kaedah dan cara ini telah diamalkan oleh masyarkat cina sejak dahulu lagi. Bayangkan sekiranya berkemampuan buat simpanan emas 20g setahun beli pada harga RM3437. Maknanya selepas 18 tahun dah ada 18 keping 20g emas dengan kenaikan 360% berjumlah RM222717.60. Lepas duit untuk belajar, siap boleh beli kereta, dan ada baki lagi.. (itu andaian kenaikan 20% setiap tahun)
Simpanan emas sama seperti wang kertas yang disimpan di bank, Unit amanah saham dan unit trust. Dah tentu kita nak simpan lama kerana itulah jaminan kewangan masa depan dan keperluan tabung pendidikan anak-anak.
Nak join beli emas yg menguntungkan?..
[[ Penting Simpan Emas ? ]]
Penting ke simpan emas nie??
Kenape org sibuk2 nk simpan emas??
Mcm mane nk menabung emas dgn kos rendah??
Pentingnya menyimpan emas nie pon da ramai org tau... ade hadith yg memperkatakan betape pentingnye menyimpan emas
Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan, “Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar dan dirham."
(Hadis dari Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal) Hadith Dhaif
Semua org sekarang nk simpan emas...
Tp kenapa???
Sbbnya..emas merupakan simpanan fizikal yg kalis inflasi...walaupon jatuh naik nilainya...tp simpanan emas anda tetap dgn jumlah berat tersebut..
Nak simpan emas..tp ramai tawarkan harga mahal sbb kene beli minima 10g 20g 100g..mane de duet byk tuuu...
Jgn risau...kami di PowerGold menawarkan jumlah gram paling kecik...1g... penggangan kami..simpanlah emas walaupun 1g 1bulan...1g goldbar 999.9 pure gold kami TERMURAH dipasaran...utk goldbar 1g ekh...bukan per/gram...sbb kos utk membuat..lg kecil lg mahal..tp kami jual murah2 jek...niat kami nk semua org menabung emas fizikal
Peneraju Emas Murah Online
Kedai Emas Online Anda
1g 1bln 1keluarga 1kekayaan!!!
Apa yang menarik tentang 'pelaburan' emas?
Konsepnya sama seperti Amanah Saham Bumiputra (ASB) dimana anda mempunyai sejumlah wang kemudian dimasukkan ke dalam ASB. Setahun kemudian, anda akan diberi bonus dan dividen sehingga 8% untuk setiap tahun. Sama seperti emas, anda mempunyai sejumlah wang dan anda gunakan wang tersebut untuk membeli emas. Emas tersebut disimpan atau dipajakkan. Anda akan menerima keuntungan sehingga 30% setiap tahun. Bezanya antara ASB dan Emas ialah peratus keuntungan.
Contoh ASB:
Amzar mempunyai tunai RM10,000 di tangan. Dia boleh memilih sama ada untuk memasukkan duit tersebut ke ASB atau membeli emas. Amzar memasukkan RM10,000 ke ASB pada Januari 2011. Pada April 2011, dia mengeluarkan RM1,000 untuk membaiki kereta. Pada Disember 2011, baki simpanan ialah RM9,000 dan kadar dividen ASB ialah 8% maka baki akhir ialah RM 9,000 + 8% (RM720) = RM9,720.00 untuk tahun tersebut.
Contoh Emas:
Amzar mempunyai RM10,000 di tangan. Dia membeli tiga keping emas 20 gram dengan harga RM10,000. Pada April 2011, dia memajak sekeping emas dan mengambil duit pajak (RM1,000) untuk membaiki kereta. Pada Disember 2011, nilai emas yang disimpan masih kekal RM10,000 dan keuntungan 25% daripada harga emas semasa, maka baki akhir untuk tahun 2011 ialah  RM 10,000 + 25% (RM2,500) = RM12,500
Kelebihan simpan Emas
#Merupakan Aset simpanan yg berharga
#Aset yg mudah dan senang untuk diuruskan (mudah dibawa ke mana-mana)
#Aset simpanan yg penting ketika keadaan ekonomi tidak stabil
#Merupakan aset yg boleh diturunkan kpd waris tanpa pertukaran dokumen
#Salah satu cara untuk menyimpan duit (lebih baik beli Emas drp beli sesuatu yg x berfaedah dan membazir)
#Tidak memerlukan cukai selain drp Zakat Emas bagi orang Islam
#Sebagai hadiah kpd keluarga @ yg teristimewa 
@Powergold@
*************************
Kalau dulu kita sanggup berhabisan duit beli HANDBAG MAHAL/ HANDFON MAHAL.. Skrg kita tukar.. Berhabisan SIMPAN EMAS!!!
Dgn Modal yg rendah..semua orang boleh start beli dan simpan Emas dgn cara yg terbaik !!!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN