Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Monday, December 15, 2014

Pantun Pesanan Cinta Buat Kekasih

♥ Assalamualaikum ♥

Pastinya ada yang merindui pantun cinta dari cik akak.....lama benar dah tulis pantun dalam entri blog.....apa lagi...jom kita berbalas pantun...

Makan kari tertumpah di baju,
Kari pedas enak sekali,
Jikalau cik abang sudah setuju,
Mari kita cari tok kadi..

Cinta hati cinta sejati,
Rindu tersemat setengah mati,
Kalau dah jumpa tok kadi,
Jangan lupa restu si wali..


Kalau rindu kata kan rindu,
Tidak hati tertanya-tanya,
Bila kah dapat kita bertemu,
Dapat lah kita bertentang mata.

Anak cina membeli baju,
Baju di beli si baju kurung,
Bila dah kita bertemu,
Jangan hati menjadi murung.

Cinta di hati tersimpan rapi,
Hanya mengadu pada ilahi,
Sudah lama aku menanti,
Sampai bila harus begini.

Putus cinta membawa diri,
Meraung hati nak bunuh diri,
Jangan di ikut kehendak hati,
Kelak memakan diri sendiri.


Seronok kan berpantun....bukan susah mana...
Cik akak pun tak belajar sastera....tapi minat juga buat pantun sendiri..haha....siapa kata orang belajar ekonomi asas dan perdagangan tak boleh buat pantun...haha..

Jom kita berbalas pantun..




Cik akak jawab pantun si missnadia pula..

Kasih dan sayang telah sebati,
Cinta di hati berputik lagi,
Jangan dimadah siksa di hati,
Kerana cinta ku undur diri..

Hahaha...layan je lah..

7 comments:

  1. amboii cik akak. berpantun pulak dia. heheh :)

    ReplyDelete
  2. amboi , terhibur lah pulak membacanya ...

    ReplyDelete
  3. A'ah ... Betul lah dah lama CikAkak tak berpantun + bermadah ...

    ReplyDelete
  4. Jangan dimadah siksa di hati,
    Kerana cinta ku undur diri,
    Kisah yang lama disimpan rapi,
    Siapa pengganti terlekat di hati??

    Kasih dan sayang telah sebati,
    Cinta di hati berputik lagi.. dah ada pengganti ekk cik akak.??

    ReplyDelete
  5. hahaha,,..pandai awok-awok semua berpantun

    ReplyDelete
  6. best lah cik akak.. pandai cik akak berpantun hehe ^^ ina tak terror sangat bab2 ni..

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN