Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Thursday, December 18, 2014

Masalah Keguguran Rambut Yang Melampau Dan Cara Mengatasinya

♥ Assalamualaikum ♥



Inilah yang terjadi kepada cik akak...bila rambut panjang sejengkal je..semestinya keguguran menemaninya..

Dah lama dah cik akak alami masalah keguguran rambut nie..huhu..selepas cik akak buat teknik rebonding dan gelung2.

Mungkin kerosakan struktur rambut..entahlah cik akak pun tak pasti..adakah ia satu tanda kita berpenyakit...mintalah dijauhkan..huhu..

Bukan masalah keguguran yang melampau sahaja yang cik akak alami...masalah kulit rambut gatal juga..bukan ternak kutu ok..tapi ternak kelemumur..haha..

Dah macam2 ubat dan petua cik akak gunakan..tapi..tapi..semuanya tak berkesan..

Korang yang alami masalah macam cik akak nie...boleh tolong bagi pendapat...mana tahu ada produk baik untuk rambut..

Apa yang membimbangkan cik akak sekarang nie..hohoho..takut cik akak jadi botak..haha..

Semestinya wanita perlukan penampilan yang hebat...sama juga macam cik akak..walaupun cik akak bertudung..tapi kes penjagaan rambut perlu dititikberatkan...

Cik akak tetap bersyukur sebab cik akak tak ada masalah rambut berbau..tapi yang masalah keguguran dan kelemumur memang merisaukan cik akak...

Petua....orang kata boleh guna pati santan kelapa..ada juga yang kata...boleh guna lendir bunga raya...wow hebat petua orang dulu-dulu kan..kiki..

Ok.lah...cik.akak nak.bersiap-siap dulu..nak.kuar ngedate dengan my hero..hihi..
Janji nak bawak depa berdua pergi kfc....
Jom siapa nak ikot. Cik akak belanja.kiki

16 comments:

  1. N pun alami masalah kelumumur.. tak tau macam mana nak buat. rambut gugur tu tak pyh ckp lah, mmg hari hari pun gugur

    ReplyDelete
  2. Kalau rambut gugur 100 helai sehari itu normal cik akak, tapi kalau lebih tu agak kena macam ambil langkah pencegahan. Hurmm lepas rebonding sememangnya itu kesannya, apa kata cuba brazillian keratin hair treatment... itu merawat rambut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ros tak tahu sama ada kurang 100 helai atau kurang kak Farah... tapi, bila bukak ikat rambut tu, mesti ada yang gugur :(

      Delete
  3. Ros pun mengalami masalah yang sama dengan cik akak.. keguguran rambut ni memang merisaukan Ros.

    ReplyDelete
  4. Salam singgah sini cik akak...sama dgn Diana dah lama dah mengalami rambut gugur juga...

    ReplyDelete
  5. Mamabiha kena kes keguguran rambut lepas pregnant baby Nabihah aritu, uihh! Teruk, sana sini bersepah rambut. Tapi bila dah pregnant 2nd baby sekarang xde lagi masalah tu.

    ReplyDelete
  6. dulu rambut saya pun gugur teruk tapi sekarang ni dah ok .. :))

    ReplyDelete
  7. salams mei,

    dekat salon, ada rawatan utk rambut gugur 1-2 kali sebulan, treatmentnya, trylah mana tau serasi....

    ReplyDelete
  8. Alahai sedih jugak dengan masalah CIk Akak ni ..Tapi pasti ada penyelesaian untuk masalah Cik Akak ni Kan kan kan..........

    ReplyDelete
  9. Alamak sis..susah macam ni.. Guna shafi shayla tak berkesan eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kak..hihi. dah berapa botol tu kak..kiki

      Delete
  10. Lya pun sama alaami mslh ni..dah buntu dah

    ReplyDelete
  11. same la kite cik Akak...akak nie nak mujur rambut tebal, so x nampak sgt la kurangnye wlupun byk yg gugur...ATASI MASALAH RAMBUT GUGUR

    ReplyDelete
  12. sama laa..banyak rambut gugur.. T_T

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN