Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90

Friday, October 31, 2014

Resepi Epal Asam Boi Bermadu

♥ Assalamualaikum ♥


Selagi belum dapat...selagi itulah air liur cik akak meleleh-leleh..haha...
Ayat kemain lagi...mengidam melampau betul...hihi..

Gigih cik akak buat tau...alhamdulillah siap sudah.....tunggu nak makan je lagi....
Dah masukkan dalam peti sejuk eh....siap cik akak letak kat bahagian sejuk beku..hahaha..melampau betul...hahaha....nanti kuarkan balik...karang membeku lak epal asam boi bermadu cik akak...hihi

Memandai je cik akak tukar resepi kan..hihi...
Sebab cik akak campur madu sikit dalam epal asam boi nie...pincang resepi jadinya..haha

Senang je....kalau tambah madu lagi wangi rasanya eh....nak letak rebusan daun pandai lagi elok..hihi...wangi je bau kan....cubalah try...insyaAllah sedap...

Meh cik akak kongsi resepi epal asam boi bermadu..

- 4 biji epal hijau yang segar bugar

- 3 tangkai cili padi....nak letak banyak pun boleh....janji korang tahan pedas...hihi

- 2 sudu kecil gula ising....cik akak tak guna gula biasa tau...hihi

- 2 atau 3 sudu kecil madu......ikut rasa manis anda....

- akhir sekali.....berapa ketol asam boi....letak banyak pon boleh...janji ada je....

Selesai semua......korang masukkan ke dalam peti sejuk..pastikan letak di bahagian sejuk beku seketika....jangan letak lama-lama nanti membeku pula epal asam boi bermadu korang.....

Selamat mencuba....hihi......tak mo guna gula..boleh je letak madu saja......

4 comments:

  1. Bermadu pulak dahhhhhh

    Jeruk asam boiii pun balun habis ini ada madu takut lagi cepat habis

    ReplyDelete
  2. Viral sungguh jeruk asam boi ni...akak lom ada masa nk buat....

    ReplyDelete
  3. Nti nk belek mngga dpn umh ni la.. Hihi..
    Nk try buat.. Tp xnk buh cili..kih3

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN