Latest

UNTUK DISEWA RM50 SEBULAN BANNER 728X90
loading...

Sunday, September 1, 2013

Kenapa harus takut dedahkan identiti umur


Mengapa seorang blogger selalu menyorokkan identiti mereka....
Kenapa dan mengapa?
Persoalannya...di manakah hala tuju sebenar mereka berblog...
Adakah untuk saja-saja atau dengan keikhlasan hati mereka....
Melihat kepada rakan blogger cik akak sendiri....
Masih ramai yang menyorokkan identiti sebenar mereka...
Adakah mereka malu.....
atau sebaliknya....hanya mereka yang mampu menjawab persoalannya....

Identiti soal nama cik akak tak kisah sangat....
Tapi identiti umur yang cik akak pertikaikan...hihi...
Sebab kekadang cik akak tak tahu nak panggil apa kan....
Nak panggil nama je....memang cik akak tak berapa suka...
Macam tak mesra pelanggan je...hihi...

Sebab cik akak nie memang suka panggil orang adik kalau budak lagi dari cik akak...
Sebab bila panggil mereka cam tu memang rasa macam adik-beradik sendiri je...hihi...
Kalau yang lebih tua.....kita boleh panggil kakak atau abang kan....
Lagi nampak peramah....

Tapi bila identiti di sorok..
Cik akak tak tahu nak panggil apa....
Sebab takut tersalah panggil.....
Nanti yang budak kena panggil kakak atau abang...hahaha....
Yang tua pula....kena panggil adik..hihi....
Merajuk tak berlagu lah korang nanti...hihihi

Itulah yang menyukarkan cik akak nie....
Mahu tak mahu cik akak panggil nama je lah...hihi...
senang cerita....Tapi ingat jangan terasa pula nanti....hihi

Maka dengan itu jangan takut untuk menunjukkan identiti umur kita walaupun kita dah berumur...
Macam cik akak nie....korang semua dah tahu kan yang cik akak nie...
Umurnya dah 30 Tahun....cuma kemungkinan besar ada yang tak percaya....
hahaha.......serius itulah kenyataannya...


28 comments:

  1. hehe umur tu hanya usia ja..Dik An nak malu nak cakap umur Dik An 22 walaupun ramai yang cakap Dik An ni macam bdak baru nak amik PMR haha..

    ReplyDelete
  2. eh silap...umur tu hnya pada angka je :)

    ReplyDelete
  3. adda 24.. ala2 sweet dewasa gtu..hakhak..bangga ja rasa sbb dah matang..xde la kena buli lagi..hikhik..

    ReplyDelete
  4. Dina masih budak kecik . Baru masuk form 1. Lepasan UPSR je budak dina ni T_T (hahaha)

    #akak 30 ?? nampak macam 20+ !! hehehehehe

    ReplyDelete
  5. ada oang tue mahu berahsia kot hihihi...

    ReplyDelete
  6. saya 28 tahun.. cik akak panggil adik lah kat saya yer,, hehehe

    ReplyDelete
  7. btol 2..bt ape nk sorok2 =) kalau ada yg tnya..jwb je..dia bmbg kena ngorat kot he3..sy 35 da..ank 4orang..yg sulung umur dah 22 hi3..happy family..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu... saya ingatkan Fais lebih muda dari saya, nampaknya kena panggil abang lah ni.

      Delete
    2. anak sulung..bro faiz pempuan ke laki..hihihi gurau je..:)

      Delete
  8. 29....heheheh...sogan nak cakap unur neh dah terlanjur...kui..kui...kui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laa... ingatkan P#eoniX ni lebih muda dari saya...huhu. Lepa sni banyaklah kena panggil abang.

      Delete
    2. bor pheinix sebaya sepupu fizi..tapi dia kecik..so npak muda dari fizi hihi..

      Delete
  9. mama muda lagi, sweet 17 kak.. muahahaha...

    ReplyDelete
  10. Haha..
    Kne marah lg ngan cik akak..
    Shark bujang lg..
    Ngeh ngeh ngeh.

    ReplyDelete
  11. Sy x kisah ttg umur ni, sy pun masih 18 thn lg.. klu salah tolng tunjukkan..

    ReplyDelete
  12. kathy pun tak sorok ..tapi orang tak tanya...hehheehhe..

    ReplyDelete
  13. cik akak walaupun da umur 30 tp jiwa masih remaja hehe nad letak je umur nad kat blog :)

    ReplyDelete
  14. aiza pun tak suka sorok bab umur ni.. terpulanglah rkan-rakan blogger nak panggil nama atau kakak.. aiza tak kisah.. yang penting hubungan sesema kita semua baik..

    ReplyDelete
  15. Sy dengan bangga dan berbesar hati ingin menyatakan bahawa ukur sy skrg 27 tahun..heheh

    ReplyDelete
  16. yep..fizi mmg adik lagi kak..fizi kan adik cikakak..hihi^^

    ReplyDelete
  17. Hohoho..Sya 11 tahun..Tak lepas lagi UPSR..Tak bangga langsung sebenrnye umur yang still mentah ni..

    ReplyDelete
  18. cik akak mcm msh still keremajaan lgi taw...sy sdah tuala la cik akak..msuk 26 :)...tpi org slalu ckp sy bdk baru abis spm..padahal sda tamat konvo n sda kja pun

    ReplyDelete
  19. Itula kak..zara pun panggil nama je..takut jgk mereka terasa..=D

    ReplyDelete
  20. owh inilah entri yang fais share baru ni he3...kak lea pernah jugak letak umur masa join segmen.ok je..bersyukur sangat tau sebab usia dah 35..ada husband penyayang,anak kembar dan anak bongsu yang keletah.bertambah happy sebab jadi blogger he3...

    p/s-->kak lea tak suka letak usia kat resume.tapi dah tu syarat buat resume,kan.tiap kali datang interview panel tak percaya usia kak lea..diorang kata kak lea tipu sebab muka macam budak2.yelah..kak lea ni kecil cinonet sampai hati huhu....

    ReplyDelete
  21. Apa ada dengan usia kalau angkanya meningkat tp perangai belum semenggah..

    ReplyDelete
  22. tgk entri cik akk yg lama2..
    adoi..yeke 30 ni?
    xnapak mcm30 pun tau!
    awet muda ni ..
    rhsia? haha
    MG 24 ..so kre adik2 la kan :)huhu

    ReplyDelete

Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

HANGAT DIPASARAN