Tuesday, 9 July 2013

Mood turun keja pakai kenderaan awam


Selamat pagi semua.....
Dah bangun.....kalau dah baguslah...hihi....

Hari memang malas cik akak nak turun kerja...
Sebab hari nie..cik akak kena pakai bas tu kerja....
Bila bab pakai bas turun kerja nie....
Memang cik akak tak suka tak...huhu...
Tapi nak buat cam mana...cik akak tak berani nak bawak motor tu sorang-sorang..
ini lah seksanya kalau kita hidup mengharapkan bantuan adik beradik..hahaha..
Turun kerja kena hantar....balik kerja pun kena ambik.....

Serius memang cik akak tak suka kalau pakai bas....
Sebab cik akak nie penakut tau....
Macam-macam manusia ada kat dalam bas tu nanti.....
Isk-isk sayu hati awal pagi sebab pakai bus...hihi...

Kalau pakai bas...cik akak takut nak turun awal pagi tau....
Nie turun nanti mungkin dekat jam 8.00 pagi...
sampai ofis kemungkinan jam 9.00 pagi...
hihi.....
biasa cam tu......

Ingatkan nak singgah pejabat pos sekejap....
Tu pun kalau cik akak rajin nak berjalan....
Kalau tak rajin, jawabnya senang je..hahaha...tak terpos lah surat tu...hihi...

Tengok awal pagi dah mengeluh....
susah betul hidup cam nie kan...hihi...
Orang lain elok je pakai bas....
hahaha.....gara-gara cik akak nie penakut macam-macam alasannya..haha..
Memang hari nie tak de semangat nak turun kerja tau...huhu...
Apa boleh buat....kena juga turun sebab cik akak tak nak ambil cuti rehat...huhu....

Adik yang jadi driver cik akak pergi kuching.....
Mungkin khamis baru ada.....
Binggung cik akak kalau puasa nie nanti kena turun naik bas juga...huhu...
Cik akak takut penat je.....

Puasa nie...baru plan nak ambil lesen....
Tu lah kalau menjadi...hihi....
Kalau dah ada lesen...cik akak sendiri bolehlah bawa motor kan...hihi...
Nak beli keta cik akak tak ampu lagi..hahaha...
Banyaklah engko tak mahu cik akak...hahaha...
Abaikan je dulu kereta....tunggu dah ada lesen baru cik akak beli satu..hahaha..

18 comments:

Ainim Suju said...

Selamat pagi akak...jangan mengeluh pepagi buta ni kak..hehehe..

Cepat2 amik lesen keta ya..nnt boleh beli keta pulak

Hati2 naik bas tu tau

~N!k nURfAt!hAH hARun~ said...

rajin cik akak nak buat lesen ye...selamat bekerja cik akak sayang.,...:)

adrianna syaz said...

Syapun baru bercadang2 nk g amik lesen keta ni cik akak..asyik suh adik antarkan nak pg mana2..mmg payah

Mizz Aiza said...

aiza dulu pun naik bas juga.. beli kereta lepas aiza selalu balik kerja lewat.. dalam bas penuh bangsa asing(bangla, indonesia), takut juga bila mereka pandang semacam kat aiza.. tu nekad beli kenderaan sendiri.. cakap pasal lesen, sampai sekarang aiza takde lesen motor lagi.. hihi..

diana said...

kena ambik lesen cepat2 la..sampai bila nak naik bas..kan??

Adhie Sunan Saifuddin said...

salam pagi Cik Akak hehehe.. cepat2 ambik lesen Cik Akak, kmk pun lambat juak ambik lesen kereta..dolok teringat masa kerja di Sibu, masa banjir time ya agik makey motorsikal...terpaksa redah juak nak turun kerja heheheh

Raudzah Z said...

kita dah lama tak naik bas cik akak..boleh bayangkan keadaan sempit-sempit dalam bas masa pergi dan bailk kerja..jgn stress ya cik akak...and ambil lisence cepat-cepat ya..

Hafiza AizZawa said...

fiza pun mls klu nk naek bas nie..klu area fiza nie penuh org asing jer.. pdhl negara kita.. sian cik kak.. sbr jela.. nnt amek la lesen bila dah berkesempatan...

Bin Muhammad said...

Sudah tiba masanya utk mempunyai kereta sendiri...Mulakan dgn ambil lesen ye, jangan malas2, sampai bila nak bergantung dengan orang lain! Nasib baik jauh...kalau tak, dah lama kena seret ke sekolah memandu...hehe :)

Aku Penghibur said...

x pe itulah pengalaman , kadang kita kena cuba semua benda baru hidup kita lebih di hargai

sizziey darliana said...

hehehhe.. akak jangan takut-takut.. Lia dah start naik bas awam sendiri sejak umur 12 tahun tau ... :D

NaZiRaH @ Ezyra said...

hehehe, saya ulang uum jitra naik bas jer akak, dulu masa tinggal kat port dickson saya balik sorang ja naik bas, duduk diam2 ja dalam bas tu, hihi

Kathy Rbain said...

hehehe..jgn takut sangat sis...:)

Fizi Zaidi said...

sekali sekala naik kenderaan awam nie best jgk..dpt tgk gelagak org awam..ehhehe..:D

||aLeaSaRa|| said...

huishhhh kak lea pun sekarang ni,kalau suruh naik public transport mau meroyan kot.sebab dah berbelas tahun tak naik.dulu2 biasalah naik masa study kat damansara.dah kawin ni,dah ada kereta memang tak naik dah bas.rumah dekat je dengan ERL,best jugak sekali-sekali naik.

hah cepat2 ambil lesen,boleh kitorang makan angin sama2 he3..

misz sheyla said...

lau nek lrt ok lagi,jangan naik bas..adoiiiiiiiiii payah betul....

syuk shusuke said...

kalau bertuah siap jumpa jodoh dalam bas kak :D haha

Remy hazza said...

semoga akak dpt lesen bulan posa nie...nanti raya dah boleh meronda .....

Belong ToDunia Cik Akak | Designed All Reserved By KathyR’bain78