Soalan dari Hani.

1) Kenal DiyanaHani?

*** off coz kenal sangat...salu datang belog cik akak suatu ketika dulu..hinggakan ke hari ini...hihi.....terpilih sebagai belog paling comel tu segmen cik akak.....mungkin nama hani tu menjadikan kita serasi...sebab nama cik akak pon hani juga..hihi...

2)Nama Sebenar?

Nama sebenar Siti Nortizah binti Abdul Rajak 

3)Umur?

Tanggal 27.11.2013...genaplah umur cik akak 30 Tahun...hihi...
Nie tanya hari lahir nie,,,mesti nak sponser hadiah kot..hihi...

4) Tempat tinggal sekarang??

Cik akak nie orang sarawak ler...bandar sibu...

5)Korang sekarang tengah belajar ke kerja??

Cik akak dah kerja dah...Tahun 2006 dah mula kerja...

6)Bila korang mula buat blog?

Tanggal 21.11.2012...selang berapa hari je dari hari lahir :)

7) Siapa yang mendorong korang untuk buat blog?

Tiada siapa...mungkin Allah dah bukakan hati cik akak untuk mempelajari dunia belog....

8) Peristiwa yang tak dapat korang lupakan semasa kecil?

Ditinggal seorang insan yang bergelar Abah......

9) Korang rasa korang comel tak??

Mestilah comel....siapa tak nak comel kan...hihi
Sebab comel kan amanah Allah....yang patut kita jaga.,....

10) Jenis manusia yang macam mana korang paling menyampah?

Manusia yang suka bawa mulut tu lah..hihi...

11)Pendapat tentang blog hani.

Off coz lah comel kan..hihi.....sebab cik akak suka...


Soalan dari Niya Hamdan

1. Dah brapa lama berblogging?

Daisypath Friendship tickers

Tengok gambar atas tu...tu lah selama usia belog cik akak

2. Apakah makna 'berblogging' pada awak? 

Makna berblogging....
Pertama kasih sayang dan cinta.....
Keduanya ilmu.....
ketiga mempraktikalkan..
Keempat....silatulrahim....
Pesanan penaja.: kalau tak faham nanti info cik akak balik..hihi

3. Tengah blajar or kije? kt mana?

Cik akak keja...kerja ka sibu, sarawak juga...
(SK SACRED HEART ENGLISH,  SIBU)

4. Tahu tak tarikh lahir awak ikut kalendar Islam? klik sini

Malunya cik akak...hihi...tak pe...lepas klik nie..
Baru cik akak tahu..huhu....

5. Apa tema warna baju raya tahun ni?

Tema-tema tak de lah....hihi...biasa buat sendiri je...hihi
kalau ikutkan hati cik akak...nak juga cik akak buat baju purple tu untuk tema..hihi

6. Skrg guna handphone model apa? Apa yang best hp tu?

Sekang nie cik akak pakai phone nokia je....
Lepas nie target nak dapat samsung lah..hihi....
Bukan niat hendak membazir tapi hakikat phone cik akak nie main suis rosak..hihi...

 (saya tny sbb tgh survey nk beli hp baru..hehehe)

7. Makanan kegemaran awak apa? 

Cik akak nie jenis memilih...tapi cik akak tak kisah nak makan apa...yang penting ada status halalnya..hihi....pilihan pertama tu...
keduanya...tekak cik akak dapat terima....

8. Tempat percutian yg paling best pernah pergi?

Cik akak cuma pernah pergi sabah je....
Best sangat kat sana..tapi cik akak tak tahan rindu nak balik sarawak...hihi
 kot-kot nanti saya blh pergi sana..

9. Bagi satu filem/drama/novel yg pernah buat awk menangis bila tgk/baca. Ada tak?

Adalah...jiwa cik akak kan sensitif sikit...hihi...maklumlah anak manjakan....
Paling tak dapat tengok orang menangis....jiwa cepat tersentuh..hihihi...
Filem : Ayat-ayat cinta, mihrab cinta dan ku suntingmu dengan Bismillah...
Novel...banyaklah hinggakan cik akak tak ingat....


10. Yang mana lagi best..maxis/celcom/digi/umobile...kenapa?

Cik akak guna celcom & digi  je..hihi...
biasalah setia dengan yang satu..hihi

11. Vampire and werewolf....which one you prefer? 

Dua-dua cik akak tak pilih..hihi...
Jahat kan cik akak...:)

Alhamdulillah selesai juga akhirnya...
makseh sudi tag cik akak untuk memberikan jawapan..walaupun jawapan cik akak nie...mungkin merapu sikit...hihi...tapi insyaAllah adik-adik cik akak pasti santai...hihi

Kalau siapa nak tag cik akak boleh saja...yang penting dapat terima jawapan cik akak tu....
LOVE U ALL




Post a Comment

  1. wah...cik akak dah nak masuk umur 30 ke?? igt 20 an..>_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...yeke dik...macam budak2 je kan..hihi..
      jangan tertipu dengan wajah cik akak tu :)

      Delete
  2. banyaknya soalan...hehe...tapi suka dengan jawapan cik akak tu..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..cik akak jawab dengan ikhlas tau..hihi
      maka itulah hasilnya

      Delete
  3. Huhuhuhuhuhu... Suka jwapan cik akak ttg mksud blogger...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..yeke..cik akak reka je tu...
      tapi cik akak memang mempractikalkan nya :)

      Delete
  4. akak..akak.. Lissa pun guna celcom ngan digi., hihi

    ReplyDelete
  5. rajin sis jawab bil akena tag..best...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lagi yang tag kak.,...tapi cik akak tak ingat siapa..hihi...
      :)

      Delete
  6. best pergi ke sabahkan? bila cik akak nak datang ke semenanjung?

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah ada rezeki cik akak cari aiza ye...hihihi :)

      Delete
  7. yeay! trima ksh sbb jawab soalan saya kak =)
    saya pun tringin nk g Sabah..nk tgk tmpt yg ada mutiara..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...betul tu dik...banyak betol kat sabah..hinggakan mata yang rambang tak dapat nak pilih...hihi

      Delete
  8. Teringin nak gi sabah and sarawak. Tapi masih belum berkesempatan lagi. Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pe..nanti ada rezeki mai lah sini...cik akak tunggukan kehadiran u all semua :)

      Delete
  9. bunda pernah ke serawak, tapi sabah tak pernah lagi...teringin jugak..

    ReplyDelete


Terima Kasih bersama Dunia Cik Akak... Komen anda sangat dihargai!

 
Top